Acne

Hej!
Dagen har varit soft, slutade klockan 11 efter matteprovet, som gick bra. Sen drog jag och mamma in till stockholm runt klockan 1, vi gick i gamla stan & sen satte vi oss på en mysig uteservering och käkade lunch i solen. Sen gick jag runt och kollade i affärer i götbacken, jag köpte ett linne, trosor & ett nagellack (a) Asså, snälla, kan någon typ slå till mig, jag tänker alltid *inga nagellack, inga nagellack*, men så ser jag ett i en jättefin färg, och köper det ändå :o Så nu har jag runt 40 - 50 stycken (a)

Sen vid halv 4 gick vi till Lilla nygatan, där Acnes studio låg. Hahah, det gick väll rätt så bra, förutom att det blev lite fel. När jag kom in där, så skickade dem mig till fel casting, så utan att jag visste om det så var jag på en uttagning än den jag skulle till.

Där fick jag ett par jeans och en tröja som jag skulle byta om till, och när jag kollade på jeansen så ba:  *WTF?*, midjan var seriöst halva min midja. Han ba: Aa, gå och sätt på dig demhär. Jag ba: Ööh, oookej, visst :o *typ livrädd att jag inte skulle få på dem*. Men efter 5 minuter i provhytten var dem på. Aj säger jag bara. Och inte nog med det så fick jag ett par klackskor med 13 centimeter klack..

Sen tog han några bilder & sen sa han att skulle filma och att jag skulle bara snabbt säga vad jag hette, hur gammal jag var & vilken modellagentur jag hade. Jag ba *wtf?*, men jag har ingen modellagentur..

Han ba: Jaha! Men då tror jag att du ska vara på fotograferingen en trappa upp. Så fick jag gå upp, och där var det mer som en studio. Där tog en annan kille foton med en riktig kamera, och fixade dem på datan.

Det var allt. Men det är fler som ska göra samma sak, och sen ska dem välja ut en som ska vara modell för bilder på deras hemsida. Och det lär inte bli jag, dels för att dem leter efter någon smalare & för att jag är för ung. Men fotografen ska maila mig.


// Ellen :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt :)

2010-05-21 @ 16:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0